Massör



Nästa vecka är det dags att gå en fortsättningsutbildning på den redan utförda diplomerad massör-utbildningen. Nästa vecka är det dags att gå igenom kursen triggerpunkter. En triggerpunkt är en punkt i muskeln som kan stråla ut smärta till en annan del av kroppen. Det ska bli spännande. Jag skulle själv behöva en låååång behandling!


Annars har tempot vridits upp i skolan, många moment som löper parallellt med varandra. Äntligen har vi börjat mer med behandlingar. Mycket repetitioner från termin 1, men även påbyggnad och mycket nytt. Vi har lärt oss en underbar stretch för nacken, åtminstone tycker jag det (som alltid är stel där). Yoga skulle nog vara något för mig, det är bara det att jag är den där "fartiga" typen som gillar när träningen får mig andfådd...

Kommentarer
Postat av: Annellisaa

Läs mitt inlägg "Må han få högsta straffet!!!" Och lämna gärna en kommetar om du har några tankar. Tack för din tid och hoppas inte att denna kommentaren irriterar dig.

2012-04-15 @ 13:48:05
URL: http://annellisaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0