En egen hjälpreda

Igår kände jag att det var dags att skaffa en hjälpreda. Då jag inte själv kan hålla reda på datum och tider och aktiviteter, jobb och skola behöver jag hjälp i form av en liten bok med massa datum och dagar och rader i.
Ända sedan före sommaren har jag inte varit i behov av en kalender eftersom det jag har haft planerat har varit lätt att hålla reda på i huvudet.

Nu är det dags, en ny höst med en massa spännande att se fram emot. Men inte utan min kalender!
När jag var yngre använde jag aldrig kalender. Inte förrän efter gymnasiet. Nu i efterhand förstår jag inte hur jag klarade av det, men det gjorde jag ju tydligen. Jag kommer ihåg att jag ville ha en kalender bara för att det kändes lite häftigt, dessutom var de fina. När jag nu har gjort det till en rutin måste den bara finnas, annars skulle jag vara lost och ha svårt att planera saker. För det är just vad jag är, en planerare.

Jag hittade denna vackra bok och ansåg att den skulle vara perfekt, både till att hjälpa mig hålla ordning och även till att pigga upp den mörka hösten.



Än så länge är raderna rätt så tomma, men de börjar fyllas på allt eftersom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0