En kväll i Malmö

Kvällen har spenderats i Malmö med en god vän. Det blev en två timmars promenad och en guidad tur i några av stadens parker. Så mysigt och vackert att gå genom dessa och bara njuta av en härlig sommarkväll. Vi gick bland annat genom Pildammsparken, vilken har en central punkt, en cirkelformad öppning med hela 160 meter i diametern. Från denna gick det ut "gångar" med skyhöga träd. Jag kände mig som en liten pyssling som gick omkring i en helt annan värld. "Parkernas stad" lever upp till sitt namn. Jag blev verkligen sugen på att ta en löptur.


En av underhållningsplatserna, malmö stad och "gången" in till pildammsparkens mitt. Bakgrundsbilen är den stora cirkelformade öppningen.


Jag måste erkänna att trots att jag innte alls har långt in till Malmö så är jag verkligen dålig på att åka in dit och lokalisera mig.

Dagen idag gick alltså i promendernas spår. Nu är det läggdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0