Från opepp till överpepp

Jag hade bestämt att jag skulle ut och springa idag. Ju längre det gick av dagen detso mer kände jag att jag inte alls var sugen på att snöra på mig löpardojjorna. Konstigt, jag som aldrig brukar ha problem med det, tvärtom. Aja, jag övervägde om det skulle bli någon träning över huvudtaget under kvällen men tillslut bestämde jag mig för Body Pump passet. Fortfarande lite trött när jag cyklade hem ifrån.

Men det är som att den där "gym-miljön" har en magisk inverkan på mig och mitt humör. Jag behöver bara öppna dörren och kliva in på anläggningen så är jag plötsligt mycket gladare och helt taggad på att träna.
Så fort jag hade tagit fram vikterna och ställt mig på min plats tänkte jag för mig själv:

Idag är en "lasta-på-vikter"-dag.

Visst var det så, i tre av låtarna ökade jag på med några kilon, det var jobbigt och otroligt mycket mjölksyra, men jag klarade det! Mitt envisa jag som hade bestämt mig..

Tänk vad lite tankeverksamhet kan medföra! Från att ha övervägt att skippa träningen till att känna sig jätte strark. För det var verkligen det jag gjorde idag. Kände mig stark. Bra känsla för sitt ego.





Utfallen i slutet av passet är inte att leka med


Hur gör du de dagarna då motivationen tryter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0