Många bollar i luften

Det är hur denna veckan kan sammanfattas. Instruera klasser, jobba och egen träning. Sen dök det upp en utbildning på det hela. Jag gillar verkligen när det är högt tempo och mycket att göra. Då uppskattar jag lediga dagar mycket mer. Så den här veckan har varit toppen.


bild från muscles.se

Och på tal om bollar så instruerade jag ett core pass på boll idag. 45 minuter ansträning för hela bålen, bonusen med bolltränig är att hela kroppen aktiveras och många muskler får arbeta samtidigt; funktionellt! :) Det är nog därför bollträning är min favoritträningsform och i stort sett har ersatt min gymträning. Så mitt tips är att träna med bollar, det är så kul! Det luriga med bollen är just att den är rund och ställer därmed stora krav på balans, koorrdination och styrka, allt-i-ett.

Utöver bollträning har jag övat in koreografier inför hegens utbildning. Det är ett riktigt bra pass som leder till många brännande muskler! Sist men inte minst toppades dagen med lite spinning och en herrans massa uppförsbackar.

Så ännu en dag i tränigens tecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0