Mina vänners kök

När man bor 170 mil bort från några av sina bästa vänner är det svårt att träffas spontant över en kväll. Därför gjorde jag det bästa av situationen och tillagade gårdagens middag och efterrätt för att skänka dem lite extra tanke. Dessa recept och smaksensationer får mig alltid att tänka på dessa tjejer.



Tacogratäng som Ellinor tipsat mig om, det är också min favoriträtt
just nu.
  • 200 g philadelphia ost                                        Blanda ihop crême friache tillsammans med philadelphia-
  • 2 dl crême fraiche                                             ost. Bred ut röran i en ugnsfast form. Stek köttfärs och
  • 400 g köttfärs                                                   blanda ner tacokrydda +1 dl vatten. Smeta ut köttfärsen
  • tacokrydda                                                       över crême friaiche-röran. Strö över skivad/riven ost.
  • riven ost                                                          Grädda mitt i ugnen, 200 grader i 20 minuter.


Kladdkaka som Linnéa alltid brukar bjuda på.


Detta är alltså mitt tips att "umgås" med personer som inte finns nära.

Tack tjejer för att ni inspirerar mig till dessa godsaker!
Jag önskar jag kunde bjuda er lite oftare...


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Kladdkaka kan vara alldeles underbart men nästa gång ska jag bjuda dig på något annat! :P haha. Tänker på dig nu nör jag ska åka och fika! KRAM

2011-08-29 @ 13:54:27
Postat av: Linda

Din kladdkaka går alldeles utmärkt att bjuda på. Nu, sen och varje gång! Jag älskar den :)

2011-08-30 @ 22:56:13
URL: http://lindaifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0