Naturligt

Jag kommer ofta på mig själv med att jag saknar norrbotten. Förutom såklart min familj och vänner, så även landskapet och naturen. Att få springa på en grusväg, eller ta en promenad på toppen av Dundret, är både en frihetskänsla och avkoppling. Luften är friskt och man mår bra. Det är så vackert och naturligt. Det finns även oerhörda möjligheter till att ge sina ben en ordentlig omgång genom att antingen springa, gå eller cykla upp för någon av backarna.

I somras tog jag en tur upp på Dundret där jag varvade löpning med gång i de otroligt branta backarna. Efter det mår man som man bör :) Det vill säga trött i kroppen men en härlig känsla inombords. Sånt saknar jag!


Vacker utsikt över Dundret.




En härlig dag uppe på toppen av berget.



Fin utsikt över samhället.

Fördelen däremot med att träna löpning i Skåne är att det oftast är (rimligt) varmt och för det mesta snöfritt (förutom nu de två senaste vintrarna då jag har bott här). Okej, ibland är vädret inte alltid på ens sida, som idag när regnet öser ner eller då vädergudarna får för sig att det ska vara storm. Men det jag vill få fram är att man kan springa ute i stort sett året om.


Jag tycker om både Norrbotten och Skåne.
Varför ska det vara 170 mils avstånd däremellan?

Kommentarer
Postat av: Filippa

Japp ^^ Tack detsamma :D<3

2011-08-17 @ 15:33:07
URL: http://fotohund.blogg.se/
Postat av: ellinor

tjabba, linnea sa ju att du skulle skaffa en blogg, vi spånade på namn att tipsa dig om men det behövdes ju inte ;D jag är lite avundsjuk på dig som bor där nere när kylan och vintern börjar komma här hemma, inte kul att springa när det är kallt och snöigt :( om det inte är snöbus förstås... annars är det toppen här, jag springer mest backintervaller, har för lite tålamod (och dålig kondition ;P) för att vara ute och springa långt och länge. Har världens bästa, tyngsta backar nedanför mig vid malmsta, har du provat springa upp där nån gång? annars borde du prova, det är galet jobbigt!



Kul med nån som bloggar om träning som man vet vem det är :) ha det bra! /ellinor

2011-08-19 @ 20:13:21
Postat av: Linda

Vad roligt att du gillar bloggen Ellinor :) Nä, jag kom på ett själv tillslut, som jag tycker passar ganska bra ;) Backintervaller är ju bland det jobbigaste som finns, jag ska prova Malmsta nästa gång jag är uppe, då det inte är snö!



Fortsätt läsa, ha det bra du med!

2011-08-20 @ 16:24:08
URL: http://lindaifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0