Vad är TOY?

För alla er som ser ut som frågetecken och undrar vad "toy" är, speciellt om jag eller någon annan från Gällivare-trakten börjar surra om det, så ska jag nu visa detta:


Detta är toy för mig

Toy är alltså det alla andra kallar för tuggummi. Nu efter att jag har flyttat ner till Skåne säger jag också 'tuggummi', mest för att alla ska förstå vad jag menar. Men det tog ett tag innan jag lärde mig att ingen förstod vad 'toy' är. Reaktionerna blev mest undrande blickar, små fniss och ett uttal :"TOY?! vad är det?"
Det är alltså det där lilla, lilla oftast fyrkantiga, sega gummit som man stoppar i munnen och tuggar på.
Både enklare och snabbare att uttala ;) För mig har det hetat så hela livet, fram till för två år sedan.
Eller ja, när jag är uppe i norr får det allt hela toy igen.

Idag fann jag "TOY" på Ica, i Skåne, i Lund. Så varför är det ingen som förstår vad toy är?



Förövrigt är jag lite besviken över att halsen idag sätter stopp för mitt inplanerade BOX-pass sedan två veckor tillbaka. Jag hade verkligen sett fram emot att ge gärnet och inte kunna gå imorgon på grund av träningsvärk!!
Nästa vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0