Vakna i rätt period

När jag vaknade imorse var jag trött, riktigt trött! Trots att jag sovit 9,5 timmar.
Jag läste i senaste numret av runners att det kan bero på att man vaknar i fel "90-minuters period".
Lämpligt är alltså att sova 7,5 eller 9 timmar. Tusan att jag missade på en halvtimme. Därför jag varit trött hela dagen?


Enligt runners ska man styra sömnen efter 90-minuters perioder.

Testa att ställa klockan efter denna 90-minuters-filosofi. Kan dock vara lite knepigt om man har svårt att somna och vrider och vänder sig. Men det kan ju vara kul att testa, det ska jag göra!

Jag blev iallafall lite piggare efter att ha tagit en powernap på 20 minuter och därefter en timmes intervall löpning. Härlig lördag i ett underbart höstväder, än en gång. Jag älskar hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0