Gympa

Morgonen spenderades på Gerdahallen, där ett gympapass med en del hopp och skutt stod på schemat. Bokstavligt "stod-på-schemat". Detta 20 minuters pass utfördes alltså på skoltid, med syfte att vi i klassen ska få inspiration och insikt i hur vi kan leda våra egna gympapass. Musiken var bra och medryckande, även om jag inte alls har tränat mycket gympa så drogs jag med i svängarna.

Det var nog tur att vi började morgonen med ett litet pass eftersom både min hjärna och kropp vägrade vakna då jag steg upp tjugo minuter efter sex. Klumpig i kroppen och lite förvirrad steg jag upp. Efter en god frukost och då jag kom ut och möttes av frisk luft blandat med solsken gick det lite bättre. Extra vaken blev jag efter mini-passet. Fler morgonpass på skoltid! ;)

Kvällen inleddes med ett härligt spinningpass med långa backar, benen fick sig en rejäl omgång. Imorgon är det öppet hus på gymmet då alla som vill har chansen att prova på så mycket pass man bara orkar köra under dagen. Att gå på sådana tillställningar kan nästan ses som ett mini-konvent. Alltså borde alla som älskar träning passa på att utnyttja dessa inspirerande och roliga tillfällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0