Jag är allergisk..

.. mot fullpackade bussar som hackar fram och slingrar sig kringelikrok runt samma sträckor, som dessutom har allmänt dålig luftventilation...

Bussen hoppade och hackade och studsade hela hemresan. När jag kom fram, efter si sådär 30 minuters obehaglig resa, mådde jag inte alls bra. Jag var illamående och näst intill spyfärdig. Jag brukar för det mesta ta tåget, jag går hellre en längre sträcka ute och andas in den friska luften än att sitta instängd i varm och kvav buss. I dag påmindes jag varför jag undeviker att  ta bussen.

JA för frisk luft och promenader till och från tågstationen.
NEJ till överpackade, instängda, hoppiga, osmidiga, långsamma bussar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0