Kontakt med baken

Jag hade en timme med en av våra duktiga PT-tjejer tidigare i veckan, där vi (läs: hon) kom fram till att jag är svag i lårens baksidor. Min uppgift är att få kontakt med baken, gluteerna, för att kunna bli starkare i baksidorna. För tillfället använder jag mest mina framsidor. Det förklarar var för jag alltid får sån otrolig mjölksyra i framsida lår under benlåtarna på Body Pumpen. Nu ska det bli ändring på det. Jag körde övningarna imorse och det var riktigt jobbigt för hamstings-muskulaturen.


Övningar på balsansboll


Övnigar med kettlebells


Jag gillar både balansboll och kettlebells så dessa övningar passar mig :)

För övrigt tycker jag att alla borde ta sig möjlighet att träffa en personlig tränare. De är grymt duktiga, ser var ens svagheter ligger och kan hjälpa dig att bli starkare genom enkla tips och övningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0