Mitt kaffemysterium

Av någon konstig anledning har jag lärt mig att dricka kaffe. Jag som aldrig i hela mitt liv skulle börja dricka kaffe. Okej, jag dricker inte kaffe ofta och är inte beroende, men ibland är det gott. Vad är det då som gör att denna dryck ibland slinker ner? Kan det bero på tidiga jobbmorgnar? Långa skoldagar? Att det är socialt? Eller att jag varje gång jag är uppe i Gällivare går på en kaffe-upplärning, vilket innebär intensivt kaffedrickande i 1-3 veckor, två gånger om året. Det betyder att varje gång jag börjar dricka kaffe igen efter ett långt uppehåll får min kropp en kaffe-chock.


Jag som älskar kanel experimenterade lite med kaffet imorse.


  • Blanda ner 1 tsk kanel i bryggkaffet och brygg som vanligt. En god smak av kanel-kaffe :)

Har jag berättat att jag tycker om att experimentera? Kanske jag skulle blivit kemist? ... Näe.

Kommentarer
Postat av: Henna

Men samma för mig, jag skulle heller ALDRIG börja dricka kaffe!!! Nu är det helt okej gott .) Fast då dricker jag det mest för att jag bantar och sätter igång förbränningen direkt på morgonen. Jag brukar sätta lite vaniljsocker i, det blir gott, nybörjare får ju faktiskt lov att dricka det med socker och mjölk till en början ;)

2011-09-11 @ 11:40:09
URL: http://elitportalen.se/henna_johansson
Postat av: Linda

Haha, ja det får man när man vänjer sig. Men tro det eller ej, nu kan jag faktiskt dricka det helt svart. Även om jag föredrar mjölk! ;) Testa med kanel i.

2011-09-11 @ 22:10:17
URL: http://lindaifarten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0