Spinning-maraton

Vilket innebar 3 timmars cykling, där temat var 80-tal med bara 80-tals låtar. Full sal och fullt ös med spinning-gänget som kämpat hela veckan. Alla var lika glada även idag och det märktes inte alls att de hade en hel veckas spinning i benen, åtminstonde märktes det inte på humöret. Utklädnad, tävlingar och skratt gjorde att de tre timmarna flöt på snabbt. Flöt gjorde det, svett överallt, i määängder. Undrar hur många liter vi producerade tillsammans?

Senaste veckan har temat i skolan varit "blodets cirkulation". Då jag satt på cykeln kom jag på mig själv med att tänka på vad som händer i kroppen vid fysiskt arbete. Jag tänkte att detta om något verkligen är aerob träning, som kräver syre. Sedan började jag tänka på hur blodet strömmar tillbaka till hjärtat, så kallat venöst återflöde. Även andningen som ökar för att driva ut koldioxid ploppade upp i huvudet. Parallellt med de teoretiska lektionerna har vi även träningslära både teoretiskt och praktiskt, även en smula av detta fick jag med då jag plötsligt kom på mig själv med att sitta och räkna takter och ettor i musiken. Detta höll vi nämligen på med igår i skolan.

Jag tackar instruktörerna Anna och Camilla, alla grymma deltagare samt tjejerna i receptionen för ännu en upplevelse!


Min speedy som står utanför gymmet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0