Tjejmilen


Under helgen stod tjejmilen i Stockholm på agendan

 

Tjejmilen, vilket innebar en mil med enbart motionsglada tjejer i spåret. Vädret var på topp och likså stämningen. Det var riktigt kul att se så många motionera. Omkring 30 000 tjejer var anmälda. Unga som gamla, elittävlande som motionärer, alla runt en och samma runda med olika syften med loppet. Många vill motionera runt slingan för att njuta av den underbara stämningen med mycket människor, musik och underhållning. Andra vill mäta sina resultat genom att förbättra en tidigare tid, tävla mot andra eller liknande. Oavsett vad man har för syfte tycker jag att alla som tar sig runt gör en prestation. Det är ett jätte bra arrangemang som inspirerar så många tjejer och kvinnor till att motionera.

 

Mitt eget mål med tävlingen var att förbättra min tid från förra året. Vilket jag gjorde. Med nästan 3 minuter :)
Nu blir jag ännu mer sugen på att träna löpning. Jag får ofta en sådan mersmak just efter ett lopp, trots att jag dagarna innan funderade på om jag verkligen ska springa lopp mer. Svaret blir nog JA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0