Vad är energi?

Igår eftermiddag var jag trött i huvudet, samtidigt som det kändes som att jag hade mycket energi i kroppen.
Så jag begav mig ut, med löpardojjorna på, och kom tillbaka en timme senare. Uttömd på energi i kroppen men så mycket mer energi i huvudet. Det är så häftigt vad lite träning kan göra.

Igår blev det intervaller, förutom att jag tar ut mig mest under dessa träningspass så är det också de som ger mig mest tillbaka. Jag känner mig starkare i både kropp och själ och huvudet mår riktigt bra! Mer alert helt enkelt. 

Men jag måste erkänna att även igår drog jag ut på träningen och ju längre dagen gick desto mer började jag fundera om jag skulle ta det idag istället. Envisheten vann igen, tack för att jag har den! Om inte den hade dragit mig ut på alla dessa rundor som jag egentligen övervägt att skippa så skulle jag ha ångrat mig rejält. Jag mår ju så himla bra, både ute i spåret och flera flera timmar efter det.

Mitt tips om man tvekar över att ge sig ut är att ta tjuren vid hornen och ge sig ut ändå. Antingen fungerar det som för mig; man kommer tillbak efter rundan och funderar över varför man ens tvekade på att ge sig iväg. Eller, av någon konstig anledning, fungerar det inte så och löpning kanske inte är ens grej. Men då vet man det iallafall och kan leta vidare efter sin favoritträning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0