Nike-konventet



Nu är det en vecka sedan jag och några gym-kollegor var i Stockholm, på Nike-konventet i Globen.
Jag var nöjd med de flesa av mina pass, benen mådde gott på söndag kväll och under måndagen.

DAG 1

*Första passet lade ribban högt. NTC Masterclass, vilket var i stort sett som jag trodde: fysträning med styrka, uthållighet, rörlighet och psykisk träning. Full fart genom hela passet med en mängd roliga och varierande övningar. Psykiskt eftersom man hela tiden kunde utmana sig själv med att ta i lite till.

Andra passet var Functional Moves. Jag tyckte om övningarna i sig, och instruktören var verkligen grym. Däremot var det trångt, vilket innebar att försök att ta ut rörelserna var en utmaning i sig för att inte sparka grannen i huvudet. Hade jag inte stört mig på det så hade nog passet varit klockrent.

*Tredje passet, CROSSFIT!! Yeah, nu kände jag mig på hemmaplan ;) Korta, hårda intervaller med lika mycket vila mellan. Enkla övningar som gav mycket, här kunde jag verkligen ta ut mig till max. Det var nog dagens höjdpunkt!

Fjärde passet kändes för mig lite flummigt. Inre Styrka, jag hade förberett mig på något lungt men ändå med styrkeövningar. Det jag fick var en stång, övningar där man stup i kvarten slog till grannen pga det trånga utrymmet, kondition och yoga..?

Body Combaten som jag planerat vara bara att hoppa över då varken knopp eller kropp ville samarbeta...


DAG 2

Första passet var Atletica by Powerstrike. Vilket pass! Kettlebells och viktskivor gav en rejäl dos styrketräning samtidigt som man fick upp flåset. Mjölksyra var ordet. Det blev en bra start på dagen.

*Andra passet var ännu en favorit. NTC Get Lean fick upp flåset rejält med styrkeövningar kombinerat med kontionsövningar. Korta intervaller av varje övning, hela tiden egen kroppsvikt.

Tredje passet hette Nike Free. Jag hade ingen aning om vad detta var. Det visade sig vara en kombination av uthållighet och yoga, tyvärr kände jag mig väldigt vilse under passet...

Fjärde passet avslutade min träningshelg, det var Core Flow. Inte alls som jag hade föreställt mig, men instruktören var toppen och det var en skön avslutning på helgen med många sköna stretch-övningar.





* Passen med stjärnor framför var mina favoriter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0