Nya favoriter

Nu har jag testat ännu en variant på knäcken, och jag måste säga att dessa slår mina tidigare favoriter.
Rätt lika recept, men dessa har det där lilla extra ;) Så TESTA DESSA!
Inspiration från min vän i grannlandet, tack Nanna!


-1 dl av vardera: linfrön, sesamfrön, grahamsmjöl (eller annat mjöl), olja, vatten, mjölk/yoghurt
-1-2 dl solrosfrön
-0,5 dl kokosflingor
-2 tsk flingsalt
(-1 tsk bakpulver)

Blanda ihop allt. Klicka ut smeten på bakplåtspapper, lägg ytterligare ett bakplåtspapper över smeten och fördela tills det blir jämnt utbrett på plåten. Dela i bitar direkt när de kommer ut ur ugnen innan de hinner stelna.
Ugn 175 gr, 20-25 min.

Passar lika bra till knäcken som till kex.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh dom där vill ska jag pröva! :)

2012-05-09 @ 22:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0