Benvärk!

Igår hade jag riktigt mycket träningsvärk, och idag har jag ännu mer. I benen.
Efter mitt och Frederiks hemmasnickrade cirkelträningspass i söndags.
8 övningar, 10 repetitioner, totalt 45 minuter.
Mitt enda krav var att det skulle kännas i benen.
Det gjorde det. Och det gör det fortfarande.
 
Extra mycket tog denna övning för baksida lår, där en kompis håller i fötterna och man
faller framåt så mycket man kan, utan att puta ut med rumpan. Det räcker att falla fram några
centimeter för att det ska kännas i låren. Sedan aktiverar man hamstrings och drar sig tillbaka igen.

Övningen kallas "finnen", bilden är lånad från dintraning.se
 
Vi fick även in andra benövningar, även med hopp, samt lite axlar och bål.
Det var länge sen jag hade så mycket träningsvärk i benen, så jag njuter av det.
Det är bland det härligaste jag vet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Träningsvärk är najs, riktigt najs!:D

2012-07-11 @ 19:48:46
URL: http://miabrobeck.blogg.se
Postat av: Linda

Bland det bästa som finns :D
Är man knasig om man tycker det? ;)

2012-07-18 @ 15:14:12
URL: http://lindaifarten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0